Nuff

13 April 2015

Mr Jofarm Kit Cendawan Halal,Organik 100%

Dulu pek lama.. sekarang dah pek baru.. Pek baru, kualiti, mutu yang lebih baik. yang pasti product ini Halal,Organik 100%. Jommm belii.. Hoho.. kasi promote sikit.. produk orang melayu kita.. haaa.. ada sesiapa kat sini yang suka cendawan tak? tak kiralah cendawan goreng tepung ke, cendawan masak sup ke, sup cendawan ke, sayur campur cendawan ke.. apa-apa jelah.. Korang selalu beli yang dalam plastik tu kan? hehe.. teman pun..  tapi kali ni teman nak share dengan korang pasal produk orang melayu kita ni ha.. Mr Jofarm Kit Cendawan .

Mr.Jofarm kit cendawan yang dahulunya dikenali sebagai Mr.mushroom ialah sejenis produk yang menghasilkan sayuran cendawan tiram kelabu yang segar. 

Khasiat Cendawan
• Mengandungi protein, vitamin, karbohidrat dan rendah lemak
• Rendah kalori dan serat yang tinggi
• Zat-zat galian yang penting untuk kesihatan
• Kandungan protein dua kali ganda dari sayuran hijau
• Sesuai dimakan oleh pesakit diabetes dan obesiti kerana ia rendah lemak


Berminat? sila PM Facebook : Imah Razali
sila nyatakan tahu dari mana ( Blog Tengkubutang )
hahhhh....cer buat cengini...pangkah tak perlu besar sangat sebab cendawan nihh kuat boleh tumbuh tembus kat bhagian yang ada ruang udara...guna air mineral,air masak or filter.jangan guna air paip yew banyak KLORIN nanti mati benih cendawan.sebab nie 100% organic tiada sebarang chemical.

Berminat? sila PM Facebook : Imah Razali
sila nyatakan tahu dari mana ( Blog Tengkubutang )
Torehkan macam dalam gambo ni.. ini untuk bagi tujuan supaya cendawan dapat membesar melalui ruang yang ditoreh tu.. tapi jangan toreh beso sangat yea.. 

Jom share ilmu 
bila penutup kotak di buka proses siraman setiap hari bermula 2-3 kali sehari spray di bahagian plastik abgi memastikan suhu tidak panas apabila cendawan mula nampak tumbuh, siraman perlu lebih kerap sehingga cendawan matang sedia di petik. Cuaca sekarang dah mula panas jadi siraman harus kerap 4-6 kali. 

Tip penjagaan:

macam pokok bunga layu.sama la dengan cendawan, lihat kelopak cendawan nampak kering tandanya tak cukup air.. jadi spray sekerap yang mungkin.


Berminat? sila PM Facebook : Imah Razali
sila nyatakan tahu dari mana ( Blog Tengkubutang )
haa.. sembur sembur dengan air mineral.. spray ajee.. alakadar .. pastu dalam masa sehari kalau tak silap teman la..  dia akan jadi camni.. 

Berminat? sila PM Facebook : Imah Razali
sila nyatakan tahu dari mana ( Blog Tengkubutang )
 
 Tengok.. ada cendawan dah tumbuh kat celah-celah tempat yang kita dah pangkah tadi..
Berminat? sila PM Facebook : Imah Razali
sila nyatakan tahu dari mana ( Blog Tengkubutang )
Tudiaaaaa.. dia dah keluar cendawannya.. membesar bagai johan..
Berminat? sila PM Facebook : Imah Razali
sila nyatakan tahu dari mana ( Blog Tengkubutang )
Ni gambo lain.. nak tunjuk inilah hasilnya selepas beberapa hari.. dan akan menjadi lebih besar lagi.. pastu dah boleh makannn.. yeayy! Lupa nak cerita, satu kotak ni boleh tuai sebanyak 3 kali tauu.. haaaa.. untung ke tidakkk??? 

Berminat? sila PM Facebook : Imah Razali
sila nyatakan tahu dari mana ( Blog Tengkubutang )
Tip/cara penjagaan cendawan agar tumbuh dengan baik segar & berat. bermulanya dari putik cendawan sehingga cendawan matang. perhatikan kelopak hujung tidak menunjukkan tanda jalur kering Contoh gambar cendawan sihat hujung kelopak melengkung/leper tanpa ada tanda mengering di hujung kelopak.warna sekata tidak berkilat di bahagian atas kelopak & berat. sekiranya cendawan anda nampak kering tidak lembab siraman yg kerap perlu di lakukan
Berminat? sila PM Facebook : Imah Razali
sila nyatakan tahu dari mana ( Blog Tengkubutang )
Apa yang boleh dimasak dengan menggunakan Jofarm Kit Cendawan ini?

Mushroom Roll


Maruku Cendawan

Serunding Cendawan

Hi!...!!! Kitsssss......
easy to take care
easy to harvest
easy to cook...



Berminat? sila PM Facebook : Imah Razali
sila nyatakan tahu dari mana ( Blog Tengkubutang )



Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. Cepatt.. 
KLIK

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page





Related Posts

2 ulasan:

  1. waaaa bestnyer... nnti nk try lah... akak pun baru try bela cendawan nih tp yg biasa tuh jelah...

    BalasPadam
  2. alhamdulillah..lagi penghasilan produk yang sungguh kreatif..keep it up

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2