Nuff

23 April 2015

RESEPI DONUT GEBU & LEMBUT GILER

RESEPI DONUT GEBU & LEMBUT |
Haippp.. tetiba lak up resepi lak nih.. ohohohoho..  ha2.. actually la kann.. teman geram betul dengan Donut teman.. awat tak gebu-gebu cam donut chef wan ni punya haaaa.. adeh.. apa yang kurang? OOOOooooo.. tau dahhh.. ha2.. sib baik ada resepi Chef Wan ni.. leh repair donut teman tu.. jom tengok jomm.. =P
BAHAN-BAHAN:
2 sudu kecil yis mauripan
1/4 cawan air suam
1 sudu kecil gula
*satukan bahan diatas dan biar berbuih utk memastikan yis aktif.
3 cawan tepung gandum
4 sudu besar gula
1/2 sudu kecil garam
2 sudu besar susu tepung
1 biji telur
1/2 cawan air (ikut keperluan)
2 sudu besar butter/marjerin
CARA-CARA:
Satukan tepung, gula, garam, susu tepung ke dalam mangkuk yang besar.
Gaulkan sekata dan lubangkan tengah2 tepung.
Tuangkan telur, air, yis dan marjerin. Uli sehingga licin atau tidak melekat ditangan.
Biar kan doh didalam bekas yang bertutup atau tutup menggunakan tuala lembab sehingga doh kembang.
Bila doh kembang tumbuk2 untuk keluarkan angin dan boleh bentukkan donut anda.
Biar sebentar donut naik *15-20 minit* dan goreng dengan minyak panas dengan api sederhana kecil.
Salutkan donut dengan gula halus atau celupkan dengan coklat. 

JOM CANTIK & KURUS DENGAN 
PANACEA BEAUTY

Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. Cepatt.. 
KLIK

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



Related Posts

5 ulasan:

  1. Sejak preggy mmg suka tgk resepi2... tenkiu yunk, nt nak buat ptg sikit..hehe

    BalasPadam
  2. rindunya nak makan donat!!!!
    tapi bila ada depan mata, taknak pula teringin nak makan....

    ~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
    http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

    BalasPadam
  3. ade lagi satu resepi ... kompom mmg naik kembangsedap gile .... aku ade jumpa try buat dan mmg menjadi

    BalasPadam
  4. nk cube jgk lah resepi nih.. sbb akak bt aritu kejap gebus kejap gebas hahahha... tak konsisten

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New