AFYAT BABY FOOD - MAKANAN BERKHASIAT UNTUK TUMBESARAN BAYI


AFYAT BABY FOOD - MAKANAN BERKHASIAT UNTUK TUMBESARAN BAYI 


Hai.. Assalammualaikum semua.. hari ni TB nak share dengan korang tentang Afyat Baby Food yang semestinya sudah dikenali oleh semua parent kat Malaysia ni kan! Confirm punya.. Almaklumlah, Artis-artis pun bagi baby diorang makan Afyat Baby Food ni kan.. 


TB pun terpengaruh sebab tengok Fad Bocey laaaa.. Dulu dia asyik up kat instagram video dia bagi baby kembar dia makan Afyat Baby Food ni.. Dua-dua nampak suka dan berselera bila disuap Afyat Baby Food ni.. Nampak sedap je anak-anak dia makan.. sekarang dah besar pun kembar dia.. Masih boleh bagi Afyat Baby Food ke? huhuhu..  Mestilah boleh kan? Sebab ia sesuai untuk bayi berumur 6 bulan hinggalah ke dewasa pun boleh makan..


Dalam hati TB dah teringat-ingat nak bagi Harraz rasa Afyat Baby Food ni, akhirnya tahun ni (2018) masa umur Harraz dah 1 tahun 4 bulan ni barulah dapat Harraz merasa Afyat Baby Food ni.. Alhamdulillah, sejak lahir lagi, rezeki Harraz sangat melimpah ruah, begitu juga sebelum lahir.. Syukur rezeki dari Allah SWT...  Mama tumpang happy.. 


Ha.. bagi yang baru pertama kali dengar nama Afyat Baby Food ni, meh TB share dengan korang serba sedikit info tentang  Afyat Baby Food ni, Afyat Baby Food adalah puree atau  makanan bayi 6 bulan dan keatas sehingga tiada limit . So, budak besar sehinggalah ke mak pak dia pun boleh makan tau.. miahahaha.. amboih.. nak jugak yee..!

Haa.. Afyat Baby Food ni adalah puree atau Makanan Bayi  Halal dan Tiada Bahan Pengawet kerana ia dihasilkan hanya dengan menggunakan buah-buahan segar premium yang lazat lagi berkhasiat yang sangat sesuai untuk kesihatan dan tumbesaran bayi.

Afyat Baby Food ni tiada bahan pengawet, tiada pewarna tambahan, tiada campuran gula dan ianya 100% buah-buahan segar yang dihasilkan menjadi puree buah-buahan yang berkhasiat dan lazat.  

Afyat Baby Food makanan bayi yang mudah diterima bayi sebab ia mudah dihadam, bertekstur lembut dan halus kerana dihasilkan dari buah-buahan yang segar dan lazat, haa.. lagi satu, warna puree yang semulajadi dari buah-buah tersebut juga membuatkan bayi tak sabar nak makan.. haha..

Haa.. InsyaAllah kalau beri bayi korang Afyat Baby Food ni gerenti bayi korang tersenyum girang kerana dapat merasai instant baby food yang mereka suka. 

Haa. sebab apa TB kata bayi-bayi akan suka punya? haaa.. sebab buah-buahan yang digunakan adalah buah-buah premium yang segar dan mempunyai rasa manis semulajadi apabila dijadikan puree yang dipanggil Afyat Baby Food  ni. 


Harraz pun TB dah bagi rasa Afyat Baby Food ni, sukanya dia tak tahu nak kata.. haha.. Sambil suap dia.. dia nyanyi-nyanyi.. Nom.. Nom.. hahaha.. Mana dia belajar ayat Nom.. Nom.. tu tak tahu lah TB.. kelakar je rasa.. TB pun tumpang sekaki merasa kenikmatan Afyat Baby Food ni.. fuh.. memang sedap sangat..

Oh ya, cerita pasal Afyat Baby Food ni kan, TB terkejut juga ada delivery untuk item-item frozen yea macam Afyat Baby Food ni.. Terkejut TB masa terima parcel yang sejuk beku ni dari Cool Taqbin.. In first time TB terima makanan yang sejuk beku guna curier delivery.. haha.. 

Tapi melalui info daripada Ejen Afyat Baby Food kata mereka kaedah postage jarang mereka gunakan kerana cool fresh delivery by taqbin tu tak cover banyak tempat, So better COD ( Cash On Delivery ) aje.. Nak beli retail pun boleh.. Nanti korang boleh tengok senarai retail dan alamat dimana Afyat Baby Food ni boleh didapati yea..  Scroll kat bawah ni nanti ..  

Haa.. TB dah bagi Harraz try Afyat Baby Food ni, korang bila lagi?? Lupa pula TB nak bagi tahu, Afyat Baby Food ada pelbagai perisa yang pastinya boleh merangsang deria rasa bayi korang dan pastinya menjadikan setiap waktu makan bayi korang adalah masa yang paling menyeronokkan!!


Muka tak sabarr.. hahaha.. 

5 Formula hebat untuk tumbesaran bayi korang pastinya ialah Afyat Baby Food iaitu sajian Full Meal yang sangat berkhasiat dan memudahkan ibu-ibu dalam menyediakan makanan berkhasiat untuk bayi mereka. 

Haa.. bagi yang baru kenal Afyat Baby Food  dan belum pernah tengok lagi rupa mana Afyat Baby Food ni,  Jom tengok gambar-gambar dan info kat bawah ni yea.. Kalau berminat nak dapatkan Afyat Baby Food , TB ada juga senaraikan outlet-outlet berdekatan atau alamat-alamat kat mana mommy-mommy nak dapatkan Afyat Baby Food  ni.. 


Haaa.. inilah rupa packaging Afyat Baby Food , Kalau korang nak order tak boleh order sebotol je tau, kena order satu sleave ni .. haaa.. satu sleave ni maksudnya yang macam dalam gambar atas ni.. Satu sleave ni mengandungi 5 botol Puree buah yang 100% segar, bersih dan halal .


Terdapat 5 Flavour yang ada :



1) Dates & Pear

A COMPLETE MEAL.. Karbohidrat… Protein… Potassium… Iron… Vitamins… Kadar nutrisinya didalam khasiat buah kurma baik untuk gigi yang kuat dan sihat kerana tinggi dengan kalsium mencerdaskan minda, bernutrisi tinggi dan menguatkan gigi


2) Pomegranate, Dates, Beetroot

Mengandungi Vitamin C & E yang tinggi untuk kulit lembut dan putih, khasiat dalam perisa ini juga berkebolehan melebatkan dan menyihatkan rambut baby . Baby yang ada masalah kulit tu sangat lah sesuai mommies, jom bekalkan AFYAT untuk kesihatan baby mommies juga .

Siapa tak suka buah delima? buah delima ni tinggi sangat khasiatnya! Buah dari syurga. Dalam Surah Ar Rahman, Allah berfirman,

"Di dalam keduanya (ada macam-macam) buah-buahan dan kurma serta delima. (Ar-Rahman 55:68)" 
Delima jugak tidak asing lagi dalam kecantikan dan kesihatan kerana kandungan nutrisinya baik untuk badan kita. Sebab tu lah jugak buah delima antara ramuan utama dalam makanan minda .


3) Apple, Pear, Wolfberry

Berkebolehan meningkatkan tenaga baby agar kekal aktif dan ceria, malah kaya dengan vitamin A dan Beta-Carotene untuk mata yang sihat dan tajam . APPLE, PEAR & WOLFBERRY' FOR BABY SIGHT LIKE SUPERMAN


4) Avocado & Banana

Zat yang terkandung dalam buah avocado membantu menghubungkan sel-sel otak bagi perkembangan otak yang pantas . Fibre yang tinggi didalam pisang membantu mengatasi masa sembelit dan cirit-birit Masalah sembelit baby kini tiada lagi, Jom dapatkan afyat

.


5) Carrot & Apple

Baik untuk kesihatan mata dan kulit. kaya dengan vitamin dan mineral yang bagus untuk tubuh bayi anda jadi lebih sihat dan segar .

CARA PENYEDIAAN AFYAT sangat memudahkan mommies, lebih-lebih lagi mommies yang sangat sibuk bekerja, kini sajian baby akan menjadi lebih sihat . Jom sediakan AFYAT untuk baby tersayang, sajian yang sangat berkhasiat, rasanya yang sangat sedap dan segar membuatkan AFYAT menjadi makanan kegemaran baby .


Scha dengan Haniz Zalikha pun bagi anak makan ni yea..


Oh ya.. kalau korang nak jadikan jem untuk roti pun boleh juga tau.. harraz suka macam ni gak.. asik mintak je .. heee.. sedap.. TB  pun ada rasa jugak.. yang ni perisa Pomegranate, Dates, Beetroot cantikkan kaler dia.. purple-purple gitu..

Ha.. Bagi TB yang dah bagi harraz rasa sendiri Afyat Baby Food ni, memang TB nampak banyak  yang buat TB rasa happy sangat, iaitu Harraz berselera sangat makan, tak kira makan begitu je, atau sapu pada roti.. dia memang suka sangat.. Alhamdulillah.. dan paling TB suka ialah, harraz dah jarang sembelit dah lepas makan  Afyat Baby Food .. buang air besar lancar je tau! Alhamdulillah.. 

Tapi mommy-mommy jangan kaget pulak kalau tengok poo-poo bayi korang kaler purple gelap yea.. haha.. itu kalau korang bagi makan Afyat Baby Food Pomegranate, Dates, Beetroot ni tau.. bukan sebab masalah lain..haha.. najis bayi akan bewarna sama dengan apa yang diorang makan..

Ok lah.. jom try bagi bayi korang makan Afyat Baby Food jom.. 



Dibawah ni senarai retail dan alamat untuk mommy-mommy dapatkan Afyat Baby Food :

Hanya RM35 untuk 5 botol. Murah kan?

YONS TAMAN MELATI
No 61-G, Jalan Melati Utama 4, Melati Utama
53100 Taman Melati
Kuala Lumpur 
Wilayah Persekutuan
0182018508

YONS RAWANG
No 33, Jalan Bandar Rawang 16, Bukit Rawang Putra, 48000 Rawang, Selangor
0360909638
FB: Yons Baby Shop Rawang
Ig: @yonsrawang
WAZE: YONS RAWANG
Landmark: Berdepan Produa Rawang dan berdekatan KPJ Rawang

THE HOME GROCER SHAH ALAM
The Home Grocer, 
B-LG-16, Vista Alam,
Presint 4.5, Jalan Ikhtisas 14/1 Section 14,
40000 Shah Alam, Selangor.

YONS SUNGAI BESI 
YONS SAUJANA UTAMA 
BABY AVENUE AYER 8 
PUTRAJAYA PRESINT 8 
LAPIPI BABY SHOP NILAI 
ANAK IBU BABY SHOP 
AYER KEROH
LACTALOVE ALOR SETAR
 TATEH GOMBAK
TATEH BANGI 
TATEH SENAWANG 
TATEH SHAH ALAM 
TATEH WANGSA MAJU 
ATEH AMPANG 
TATEH KOTA BAHARU 
MAMAYAYAZONE BANGI


*Pembelian dari online wajib beli 1 sleave iaitu 5 botol

jom dapatkan nutrisi lengkap untuk bayi anda .


INFO TAMBAHAN UNTUK 
MOMMY-MOMMY SEKALIAN :


NATURAL FOOD IS THE BEST BABY FOOD

AFYAT telah melakukan ujian makmal, terbukti 100% BERKHASIAT, 100% ASLI (tiada campuran bahan lain), FULL MEAL (setengah botol sudah melengkapi sistem pyramid makanan baby), BERSIH dan sangat teliti untuk menghasilkan-nya sehingga tiada satu pun khasiat yang hilang.

Mengapa Afyat sangat "convenient” buat anda? Anda hanya perlu “defrost” sahaja selama 1 jam pada suhu bilik dan 2-3 minit apabila menggunakan microwave ataupun dengan cara stim. Sekadar defrost and food is served! 

#afyat #makananbayi #heathylifestyle #afyatbabyfood #nutrients #kids #children #toddler #lifestyle #health #diet #healthy #babyfoodmalaysia #babyfood #afyatproduct #babygourmet #babygourmetmalaysia #deliciouslyafyat #kedaibayimalaysia #kedaibayi #malaysiatrending #pru14 #babymalaysia 

Bagi sesiapa yang berminat nak order Afyat Baby Food ni atau nak jadi ejen pun boleh, jom klik link dibawah ni yea..


Website :
http://www.afyatproducts.com/

Instagram :
https://www.instagram.com/afyatnutrition/



19 Ulasan

  1. WAHH BOLEH REKOMENKAN KAT AKAK NORA.. ANAK SAUDARA NORA TAK MAU MAKAN APA SELAIN SPAGATI JA JENUH KAK NORA TU

    BalasPadam
  2. Bagus jgk ada produk baby food ni.. Bahan2 pun ada dari buah2an.. Mmg bgus untuk anak2 kan butang.. Ada Mcm2 perasa pula tu

    BalasPadam
  3. Klau la dapat bagi zhareef rsa jugak ni, agak agak dia suka ke eh..

    BalasPadam
  4. Suka la packaging dia, cantik.. Ni Kalau beli pakej boleh dijadikan jem sekali.. Hehe

    BalasPadam
  5. Cam best je..Sal pun dah lama ngidam nak try Afyat ni..paling senang nak bawak bila travel..

    BalasPadam
  6. Menarik pulak tengok makanan baby Afyat nie ya. Ada macam-macam perasa, boleh tukar-tukar kan nanti tak lah anak jemu..

    BalasPadam
  7. Thank you for sharing this great knowledge,sis. Walaupun Ty belum berkahwin anda anak. Ty boleh share ni dengan kengkawan ty juga sedara mara.

    BalasPadam
  8. budak budak ni sgt memilih bab makanan. kandungan semua organik dan menyihatkan. kalau sedap tu bonus la. sampai org dewasa pun boleh makan ni dah kira sedap la. haha

    BalasPadam
  9. Mudah dah sekarang kan? Mana ibu bekerjaya or sedang travel elok la beli yang dah siap macam ni. Jimat masa dan tenaga. Yang penting berkhasiat dan selamat untuk anak-anak kita

    BalasPadam
  10. Thanks for the sharing. Boleh sapu kat roti dan rasanya boleh pelbagaikan lagi produk Afyat Baby Food ni. Yum...yum...

    BalasPadam
  11. Dengan ada Afyat Baby Food ni senang nak bawa baby travel. Tak perlu fikir nak sediakan makanan baby jika jalan jauh..

    BalasPadam
  12. Banyak juga produk Afyat Baby Food ni ye. Packaging pun kemas dan comel. Memudahkan para ibu yany bekerja. Yg penting takde bahan pengawet dan pewarna tambahan.

    BalasPadam
  13. Wah sekarang dh ada baby food yng berkhasiat. Jimat masa mommy bekerjaya nk blend food for the baby.bagus ni

    BalasPadam
  14. Wah produk yang dipercayai dan selamat digunakan ni. Fad Bocey, Scha dan Hanis Zalikah pun berikan anak mereka makan Afyat Baby Food ni. Nak beli untuk anak buah lah.

    BalasPadam
  15. Ouhhhh puree ke. Mmg sesuai untuk kanak2 yg belum ada gigi sangat tu. Setiap bekas mempunyai kelebihannya tersendiri. Menarik nie. Boleh hdiahkan untuk kawan yg baru sahaja menimang cahaya mata

    BalasPadam
  16. bagus baby food ni satu family boleh tumpang sekali.airah ada tengok juga baby food yang lain tapi yang ni nampak lebih banyak flavor yang best2

    BalasPadam
  17. kita tengok bb food pun rasa sedap..nikan baby makan sure berselera kan

    BalasPadam
  18. I will check out more coz I am looking for some baby products for my friend's. Thanks for the infor.

    BalasPadam
  19. Oh my... This is so much convenient for modern mommy who busy with working lifestyle. Baby really need their own good baby food in their growing process.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama