Nity

Nuff

30 Oktober 2019

PAPRIK DAGING



PAPRIK DAGING

Hari tu TB ada try buat, guna pes yang dari Thailand tu.. Sedap dan hubby kata macam kat kedai.. so.. ni TB share kat sini resepinya.. gambar masakan takde sebab hari tu memang masak-masak terus ngap je panas-panas.. tapi baru sekali tu je TB try. Tu pun sebab baru beli pes paprik tu.. hehehehe.. teruja nak try.. nanti TB buat lagi, TB amik gambo ye.. 

BAHAN-BAHAN :

●1/2 kilo daging(potong & rebus smpai empuk,simpan air rebusan)
●2 senduk besar cili blend(kurangkan kalau tak suka pedas)
●1 senduk besar cili sos
●1 senduk besar sos tiram
●3 ulas bawang putih(di ketuk)
●1 labu bawang besar(potong dadu)
●1 labu bawang besar(potong bulat utk hiasan)
●Sayur ikut citarasa sendiri
●Daun limau purut
●Tomato dibelah 6
●Cili api dan cili merah(untuk hiasan)
●Garam gula dn perasa secukupnya


CARA MASAK :
馃憠Tumis bawang hingga naik baunya, masukkan cili blend dan tumis seketika
馃憠Masukkan cili sos dan sos tiram
馃憠Masukkan daging dan air rebusan daging
馃憠Masukkan sayur dan bahan2 yg lain
馃憠Perasakan secukup rasa













Related Posts

2 ulasan:

  1. saya selalu buat paprik daging . sedap kalau makan dengan nasi panas-panas.

    BalasPadam
  2. sedapnya, lagi2 nampak banyak putik jagung tuh

    BalasPadam

贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙ 贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2

nity 2