DOA MEMOTONG KUKU DAN RAHSIA MEMOTONG KUKU

Hemm.. awat lea teman ni banyak sangat yang taktau nih, memang baru tersedar diri ni jahil rupanya.. nak potong kuku pun ada doa nya kan.. selama ni baca Bismillah aje, rupanya ada ayat khas sebelum memotong kuku kita.. takpelah, lepas ni boleh la kita baca sama2 yea kengkawan semua.. Kalau dah tau tu, elok lea amalkan betul tak? heeeee..  
Nak Share jugak dengan semua apa yang teman jumpa hari ni, RAHSIA POTONG KUKU.. maybe ramai yang dah tahu kot.. tapi bagi yang tak tahu meh lea kita share sama2 ilmu ni.. (just save dari Google je ni)..
Cara Potong Kuku Tangan ikut Sunah 
Cara Potong Kuku Kaki Ikut Sunnah

Lupa lak, jangan lupa yea.. potonglah kuku mengikut hari2 nya hokeh.. jangan main hentam kromo aje tauu.. hu3.. 3 hari dalam seminggu je tau... ISNIN, KHAMIS dan JUMAAT.

Entri Berkaitan KUKU

17 Ulasan

  1. ena selalu potong kuku hari khamis atau jumaat.. terima kasih kak atas perkongsian ni

    BalasPadam
  2. Salam..haha nice sharing...selalu nya tau potong kuku digalakkan hari jumaat je, bila potong kuku hari lain je orng perli..mcm berdosa sgt je potong kuku hari lain, hehe rupa2nya setiap hari pun ada kebaikannya..dan hari Jumaat adalah yg paling baik :) sy baru tahu..yup..very nice..thank you :D

    BalasPadam
  3. sy pn xthu ad doa khas potong kuku huhu

    BalasPadam
  4. Selalu potong hari jumaat..sedap klau dh potong kuku ni

    BalasPadam
  5. thanks sharing...baru tahu ada doa..:)

    BalasPadam
  6. slma ni tak pernah baca doa pon bila potong kuku.. huhu

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum wbt...
    SisTB.. pernah dgr gak kat radio ikim... kenapa kena potong kuku pada hari2 yang baik dan avoid potong kuku semasa "uzur"... dan sebaik2 nya kuku yang dipotong tu di tanam... sebab nya... kat akhirat nnt boleh beratkan timbangan kita... wallahualam... saya tak pernah baca sumbernya... haritu dengar kat IKIM dah separuh jalan... kalau sis TB ada info... share ye...

    BalasPadam
  8. Hmm... Ada tak.dalil yg sahih???

    BalasPadam
  9. saya nak tanya gambar kuku tangan yang mana yang 1 yang betul?? Yang atas atau yg bawah?? cuba tgk lepas jari ke 4 nak potong yg mana dahulu. Mohon pencerahan. Terima kasih.

    BalasPadam
  10. Berhati2 kerana tiada nas mengenai rahsia memotongn kuku pada hari2 yg tertentu. Blh jadi menyebarkan info yg palsu.

    https://muftiwp.gov.my/artikel/al-kafi-li-al-fatawi/3341-al-kafi-1238-adakah-terdapat-hadis-kelebihan-memotong-kuku-pada-hari-tertentu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama