Nuff

23 Jun 2014

DOA PERGANTUNGAN KEPADA ALLAH | TAWAKAL

Haiiii... hari ni nak citer pasal Doa yang teman selalu baca semasa dalam perjalanan ke mana2.. tak kira naik motor ke naik keta.. mesti nak baca ni.. 

Tapi kali ni teman nak citer pasal naik motor dulu eh.. teman memang berani naik motor laju2.. kadang2 kalau jalan tu straight, suka je pulas throttle sampai abes.. sampai bergegor kot tenggiling teman tu (motor GT128 jeee..) 

TAPI.. kalau naik motor dengan orang lain, teman tengok gak orang yang bawaknya camne.. cermat ke tak pemanduannya.. hik3.. 

Kalau dengan hubby teman, boleh lah.. memang berani jugaklah membonceng.. KECUALI.. kalau dia bawak laju bebeno pastu sampai nak kena cilok2 celah2 keta/lori.. arghh.. memang menakutkan.. 

Yelah, nak buat camne kan.. nak balik naik keta, tak lalu le pulak nak tempuh jam yang begitu ketattt.. erghh.. tak suka jammm.. 

So, kami decide balik naik Motor ajelah.. Hubby teman pakai ER6F (superbike) .. So, faham2 jelah yea kelajuan dia macam mana.. Setiap kali nak balik kampung gerenti start naik je motor mulut teman akan kumat kamit baca Doa macam kat atas tu, Doa Pergantungan Kepada Allah. yup.. 

Doa tawakal kepada Allah moga Allah pelihara keselamatan kami dari rumah hinggalah ke destinasi dituju dan juga dimana2 sahaja kami berada.. Fuh.. taktau lah berapa puluh ribu kot bacaan Doa ni yang teman baca.. memang tak henti baca.. sampailah dah sampai tempat dituju.. Alhamdulillah.. syukur perjalanan kami lancar.. 

Jom kita amalkan baca Doa kat atas ni sama2.. ibarat macam berzikir gak la ni.. heee.. 

Related Posts

5 ulasan:

  1. Akk ajar ena bawa motor. tak reti bawa motor. Kereta reti la bawa. Huaaaaaaaaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ena..... abang leh ajar.... hehhehe abang ajar naik LC135 je

      Padam
    2. Ena..... abang leh ajar.... hehhehe abang ajar naik LC135 je

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New